Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Životní překážka
Jedličková, Eliška ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zabývat tématem z oblasti sportu, osobností sportovce a především jeho psychikou. Jde o propojení jak vnitřního pocitu sportovce, tak o daný pohyb, kterým je tentokrát skok přes překážku. Nechci poukazovat a ztvárnit realistické, dokonale vytrénované tělo sportovce, ale vnitřní rozpoložení, dynamiku, strojovost, narušenou koncentraci, kterou jsem se snažila zrealizovat pomocí jednotlivých segmentů.
Vliv informačního přetížení na psychiku adolescentů a strategie jeho zvládání
Havránková, Anna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem Informační přetížení a jeho vliv na psychiku adolescentů a strategie jeho zvládání se zabývá informačním přesycením a psychickou kondicí adolescentů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňuje příliš velké množství informací na sociálních sítích psychickou pohodu dospívajících. Teoretická část poskytuje vhled do problematiky informačního přehlcení na digitálních platformách. Věnuje se také různým typům a dělením informačního přetížení, příčinám jeho vzniku a projevům a dopadům tohoto přetížení na člověka. Kromě toho se také zabývá strategiemi, které slouží ke zvládání informačního přehlcení. Teoretická část rovněž poskytuje podrobnější charakteristiku adolescentů. Zaměřuje se na jejich kognitivní vývoj, sociální změny, duševní vývoj a jejich vztah k sociálním sítím. Na tuto část navazuje poslední kapitola věnující se vlastnostem sociálních sítí a souvislostem mezi nimi a informačním přesycením. V metodologické části jsou představeny hlavní cíle výzkumu a výzkumné otázky, které se zabývají pohledem adolescentů na sociální sítě, způsobem, jakým prožívají informační přehlcení, důsledky tohoto přetížení a strategiemi, které adolescenti využívají k jeho zvládání. Výzkumná data byla získána za pomoci polostrukturovaných rozhovorů, kterých se zúčastnilo jedenáct...
Využití prvků zdravotní tělesné výchovy pro zmírnění dopadu distanční výuky na držení těla u žákyň staršího školního věku
Rozkovcová, Eunika ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název práce: Využití prvků zdravotní tělesné výchovy pro zmírnění dopadu distanční výuky na držení těla u žákyň staršího školního věku Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň držení těla u žákyň staršího školního věku po půl roce distanční výuky, bez sociálního kontaktu, zájmových kroužků, hodin tělesné výchovy a ověřit účinnost intervenčního programu na držení těla. Dalším cílem bylo zjistit, jak návrat do běžné prezenční výuky ovlivní denní režim, životosprávu, pohybovou aktivitu a psychickou pohodu žákyň. Metody práce: Jedná se o empirický výzkum, quaziexperiment. Byl využit vstupní test - intervence (10 měsíců) - výstupní test pro zjištění změn v držení těla. Pro získání dat o změnách držení těla byla použita testová baterie složená ze 6 testů - Mathiasův test, Trendelenburg- Duchennova zkouška, Rombergův stoj, Forestierova fleche, test na zkrácené flexory kolenního kloubu dle Jandy a svalový test m. gluteus maximus. Výzkumu se zúčastnilo 28 dívek, rozdělených na experimentální (14) a kontrolní skupinu (14). Intervenční program byl složen ze cviků, které napomáhají k lepšímu držení těla. U experimentální skupiny byl zařazen intervenční program do každé hodiny školní tělesné výchovy, (2x týdně 45 min týdně) a cvičení i na doma. U kontrolní skupiny nebyl zařazen intervenční program. Další...
Autentické zkušenosti a doporučení olympijských vítězů k budování mentální odolnosti a zvládání psychologických důsledků zdravotních problémů.
Svoboda, David ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Harbichová, Ivana (oponent)
Autor: Bc. David Svoboda Název: Autentické zkušenosti a doporučení olympijských vítězů k budování mentální odolnosti a zvládání psychologických důsledků zdravotních problémů. Cíl: Protože neexistuje mnoho výzkumů a publikací o psychologických důsledcích vyvolaných zdravotními problémy v kariéře vrcholových sportovců, hlavním účelem šetření bylo analyzovat autentické zkušenosti a doporučení, jak vybraní olympijští vítězové tato období prožívali, jaké s tím mají zkušenosti a co by v této souvislosti doporučili ostatním sportovcům z pohledu budování jejich mentální odolnosti. Dále se pokusíme odhalit případné souvislosti mezi zdravím a mentální odolností sportovců. Dalším cílem je shrnutí těchto poznatků do validních doporučení pro ostatní sportovce. Metody: Pro získání podrobných informací jsme zvolili kvalitativní metodu šetření pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami (Hendl, 2005). Řízený rozhovor jsme uskutečnili celkem s devíti olympijskými vítězi a skládal se z dvanácti základních otázek, které jsme pro přehlednost rozdělili na tři hlavní okruhy, patřila to oblast mentální odolnosti sportovce, oblast zdravotních problémů sportovců a jejich následné reakce a názory a doporučení respondentů. Výsledky byly podrobeny analýze s cílem pochopit a vysvětlit procesy dané problematiky a...
Epidemie koronaviru SARS-CoV-2 a její vliv na sociální služby v Jihočeském kraji
BOUŠKOVÁ, Naděžda
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tématem pandemie SARS-CoV-2 v užším smyslu a zaměřuje se na zásahy a změny, které s sebou pandemie přinesla do prostředí sociálních služeb a kterým museli pracovníci v přímé péči čelit. Cílem práce je podrobná analýza těchto změn a jejich dopadů. K uskutečnění této analýzy byla použita kvalitativní metoda výzkumu za použití techniky polostrukturovaného rozhovoru. Data z jednotlivých rozhovorů byla poté vyhodnocena a formou otevřeného kódování seskupena do devíti kategorií. Výzkum uskutečnění v rámci předkládané bakalářské práce potvrdil, že pandemie SARS-CoV-2 měla zásadní dopad na profesní i osobní život pracovníků v přímé péči. Pracovníci se museli vypořádat s fyzicky náročnou situací, ale zejména pak s konstantním stresem a neustálou obavou o zdraví své, svých blízkých, ale i uživatelů. Stěžejní význam bakalářské práce představuje především skutečnost, že analyzována byla skupina obyvatel, která v bezprecedentní situaci pečovala o nejvíce zranitelné osoby, a byla tak vystavena většímu tlaku. Výsledky bakalářské práce mohou být použity pro další výzkum, a to především v oblasti dopadů stresové zátěže na psychiku pracovníků, zejména z toho důvodu, že vysoké pracovní zatížení a dlouhotrvající stres si může začít vybírat svou daň v následujících týdnech a měsících. Výsledky předkládané práce mohou být zároveň stimulem a motivací pro zaměstnavatele v oboru sociálních služeb připravit pro pracovníky v přímé péči patřičné programy, které by jim pomohly s fyzickou i psychickou regenerací.
Psychická zátěž učitele mateřské školy v období pandemie koronaviru SARS-CoV-2
BÁRTOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku psychické zátěže učitelů mateřských škol. Konkrétněji pojednává o zátěži v období pandemie koronaviru SARS-CoV-2. Cílem práce je zjistit, jak pandemie SARS-CoV-2 ovlivnila dotazované učitele mateřských škol. Teoretická část představuje téma stresu a zátěže v souvislosti povoláním učitele MŠ. Pozornost je věnována i syndromu vyhoření a jeho prevenci. Empirická část je věnována analýze dat získaných prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Otázky polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami mateřských škol se týkaly především prožívání situace, změn v důsledku pandemie a syndromu vyhoření. Ukázalo se, že pro učitele mateřských škol byla situace náročnější, paradoxně se u nich neobjevily žádné příznaky zvýšené psychické zátěže.
Vliv stravy na lidskou psychiku
VESELÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku stravování ve spojitosti s psychickými procesy. Cílem bylo zjistit, jakými způsoby na sebe působí strava a psychika. Jsou zde představeny obecné psychologické faktory ovlivňující přijímání potravy, jde o smyslovou jakost potravin a kulturu stolování. V další části se dozvídáme, co je fyziologický a emoční hlad a jaký je mezi nimi rozdíl. Důraz je kladen především na různé psychologické stavy spouštějící psychologické jedení. Významnou kapitolou je také dieta a její působení na naše duševní zdraví. Představeny jsou tři nejčastější a nejznámější druhy diet. Jedná se o ketodietu, krabičkovou dietu a přerušovaný půst. V práci je také věnována náležitá pozornost poruchám příjmu potravy jako je mentální anorexie, mentální bulimie a záchvatovité přejídání. Závěr je zaměřen na to, co se rozumí pod pojmem stres, jakým způsobem ovlivňuje stres lidské stravování a v neposlední řadě také na vybrané potraviny a byliny, které mohou při stresových situacích přinést značnou úlevu. V práci byla použita analýza vybrané literatury a článků.
Vliv pohybové aktivity na psychiku seniorů
KULÍŘOVÁ, Kateřina
Pravidelně prováděná pohybová aktivita zlepšuje nejenom fyzické, ale též psychické zdraví člověka. U seniorů rovněž podporuje soběstačnost a tím pozitivně ovlivňuje jejich kvalitu života. Hlavním cílem této diplomové práce je zachytit vliv pohybu na emocionální stav u seniorů. Neméně důležitým cílem práce je i zjistit, jak je generace seniorů aktivní a to vzhledem k počtu ušlých kroků během dne a v provádění pohybových aktivit z vlastní vůle. Změny v emocionálních krátkodobých stavech byly u seniorů zachyceny za pomoci dotazníku Profile of Mood States. Jejich pohybová složka byla zjišťována jak skrze krokoměry Yamax Digiwalker SW-700, tak přes dotazník, jež obsahoval otázky zaměřující se na jejich pohybovou aktivnost. Výsledky diplomové práce prokazují pozitivní vliv pohybu na psychiku u seniorů. Na základě vyhodnocených výsledků se též zjistilo, že ze sledovaného souboru (n = 26) celkem 19 seniorů (73 %), ve věkovém rozpětí 60-70 let včetně, vykonává pohybovou aktivitu pravidelně a ženy jsou vzhledem k počtu ušlých kroků pohybově aktivnější než muži.
Relaxační techniky a jejich využití ve fyzioterapii funkčních poruch pohybového systému
VESELÁ, Terezie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou funkčních poruch pohybového aparátu a vlivem relaxačních technik na tuto problematiku ve fyzioterapii. Funkční poruchy pohybového aparátu vznikají nejčastěji na podkladě dlouhodobého přetěžování či vlivem špatných pohybových stereotypů, se kterými úzce souvisí funkce hlubokého stabilizačního systému a svalových smyček. Výrazný vliv má na vznik těchto poruch také psychika, která je často u pacientů s diagnózou funkční poruchy pohybového aparátu negativně ovlivněná, a to především ve spojitosti s bolestí, která je hlavním příznakem. Fyzioterapie u funkčních poruch pohybového aparátu může být velice variabilní a lze využít mnoho metod, ovšem tato bakalářská práce zkoumá vliv relaxačních technik. V teoretické části práce je popsána problematika funkčních poruch pohybového aparátu včetně charakteristiky vzniku, etiopatogeneze, rizikových faktorů a jednotlivých druhů funkčních poruch pohybového systému. Jedním z cílů práce bylo zjistit možný vliv psychiky na funkční poruchy pohybového aparátu. Dále se teoretická část zabývá popisem a anatomií hlubokého stabilizačního systému, který úzce s touto problematikou souvisí, stejně jako svalové smyčky. Poslední součástí teoretické části práce je zmapování jednotlivých relaxačních technik využitelných ve fyzioterapii, což bylo zároveň jedním z cílů této práce. Praktická část práce je tvořena třemi kazuistikami, kdy se věk probandů s diagnózou funkční poruchy pohybového aparátu vyskytoval v rozmezí 22-62 let věku. Byla použita metoda kvalitativního výzkumu, kdy celkem proběhlo 10 setkání v období od listopadu 2019 do února 2020. U každého probanda byl proveden vstupní a výstupní kineziologický rozbor pro porovnání a ověření efektu terapie.
Pohled na třídní klima v souvislosti se žákem s chronickým onemocněním
DUŠKOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou žáka s chronickým onemocněním a jeho vlivem na třídní klima. V teoretické části jsou zpracovány charakteristiky vybraných chronických onemocnění, dále základní informace o onemocnění v souvislosti s psychikou. Navazuje školní legislativa týkající se žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, téma školní třídy jako sociální skupiny a také základní informace týkající se klimatu třídy. V praktické části jsou zpracovány rozhovory s chronicky nemocnými žáky, jejich třídními učiteli a dotazníky, které vyplňovali spolužáci žáka s onemocněním. Výzkumné šetření se zaměřuje především na pocity žáka s chronickým onemocněním ve školním prostředí, postoje učitele k nemocnému žákovi a jeho dopadem na vzájemné vztahy v třídním kolektivu. Žáci s chronickým onemocněním, kteří se zúčastnili našeho výzkumného šetření nemají problém se začleněním se do třídního kolektivu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.